Kepekli Pizza Hamuru

Kepekli Hamurlu Margarita Pizza
Kitchenaid tezgah mikserim mutfak için aldığım en çok yararladığım küçük ev aleti diyebilirim. Fiyat performans açısından değerlendirdiğimde kesinlikle fiyatının hakkını veriyor. Henüz kendisi ile tanışmamış olanlar için kısa bilgi geçmek gerekirse; Kitchenaid hazneli bir stand/tezgah mikseridir. Kendi kendine malzemeleri karıştıyor olması mutfakta işimi inanılmaz kolaylaştırıyor diyebilirim. Özellikle Pizza hamuru yaparken benim gibi bilekleri ince ve hassas birisi için kurtarıcı karıştırıcım kendisi.
Öncelikle belirtmeliyim ki hamur konusunda uzman kesinlikle değilim, tariflerimden de anlayacağınız üzere bizim evde hamurişi yapmak da tüketmek de hep ikinci planda kalmıştır.. Ancak kepekli undan yaptığım pizza favori tariflerimdendir..İnce hamurlu çıtır çıtır bir pizza tarifidir ve özellikle eşimin favorisidir.

Malzemeler
-3 su bardağı kepekli buğday unu
-1 su bardağı ılık su
-1 paket instant maya(10 gr)
-1 yemek kaşığı şeker
-3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
-tuz
Üzeri için;
-domates sos(rende domates, ketçap, kekik, sarımsak, karabiber,tuz)
-cherry domates
-1 paket rende mozarella
Servis için;
-1 adet top mozarella
-pesto sos

Yapılışı
1)Eğer toz maya kullanıyorsak, mayanın aktivasyonu için ılık su kullanmamız gerekiyor. Kullandığımız su ne soğuk ne de kaynar olacak.. Parmağımız yanmayacak kadar ılık olmalı..1 bardak suyun içine mayamızı ve şekerimizi ekleyip yaklaşık 10-15 dakika mayanın aktivasyonunu bekliyoruz.
*Şeker ile maya arasındaki bağlantıyı sorguluyorsanız şu şekilde bahsedeyim: Şeker mayanın çalışmasına yani aktive olmasına yardımcı olur, dolayısıyla maya kullandığımız tariflerde genelde kararında şeker kullanmamız önerilir.. 
2)Mayamız aktive olduğunda, zeytinyağı ve 3 bardak kepekli unumuzu ekliyoruz. Daha önce de bahsettiğim üzere, karışım için Kitchenaid stand mikserini hamur karıştırma aparatı ile kullanıyorum. İşimi inanılmaz kolaylaştırıyor. Bilek gücüme gerek kalmadan hamurum homojen bir kıvam alıyor.
3)Koyacağım kepekli un miktarını bildiğim için, ben 3 bardak unu direk ekledim. Ancak siz bu noktada son bardağı hamurunuzun kıvamına göre azaltarak veya artırarak ekleyebilirsiniz. Un markalarına göre ekleyeceğimiz/eksilteceğimiz oranda değişiklik söz konusu olabilir. Ayrıca normal un kullanıyorsanız bu tariften farklı sonuçlar elde edebilirsiniz. Verdiğim oran kepekli un içindir..
Yaklaşık 8-10 dakika karıştıktan sonra hamurum yapışmaz, yumuşak ve esnek bir kıvam aldı.
4) Top haline getirdiğim hamurun altına ve üstüne fırça yardımıyla zeytinyağı sürerek mayalanması için, üzerini örtüp yaklaşık 2 saate yakın beklettim. Eğer vaktiniz yoksa hamuru daha az sürede bekletebilirsiniz.
5)2 saatin sonunda hamurum sünger gibi kabardı. Parmağımızı bastırdığımızda içine göçecek ve o şekilde kalan bir hamur haline gelmiş olmalı.
6)Hamuru 2 parçaya bölüp bir yarım saatte o şekilde beklettim. Bu hamurdan 2 adet büyük ince hamurlu pizza çıkıyor, 2 kişiye fazla fazla yetiyor.
7)Gelelim ince şekil verme kısmına..Ben tezgaha yağlı kağıt serip direk orada elimle şekil verip üzerine bastırarak açmak istedim. 
Ancak elle biraz zorlanınca oklava (veya merdane de olabilir) direk üzerinden tık tık açtım.
Bu arada zeytinyağı dökerek pizza hamurunu genelde elle açanlar mevcut. Eğer arzu ederseniz hamurunuzu daha yumuşak yapıp o şekilde de açmayı deneyebilirsiniz.
*Siz de yağlı kağıt üzerinde açarsanız hem hamurunuz tezgaha yapışmıyor hem de fırın tepsisine veya teline alırken kağıtla pizzayı fırına almak çok daha kolay oluyor.
8)Ben pizzamı Margarita yapmayı tercih ettim. Domates sosunu sürüp, rende mozarellayı ve cherry domatesleri ekleyip o şekilde fırına verdim..
9)Yüksek derecede yaklaşık 10-15 dakikada pişti. Bu süreçte kontrol sizde üstünu yakmadan altının da tam pişmesini sağlamanız gerekiyor.
En son servis edeceğim zaman ise, pizzamın üzerine top mozarella dilimlerini ekleyip, pesto sos gezdirdim.. 
*Pesto sos tarifim bloğumda mevcut.
Şimdiden afiyet olsun.. Sevgiler..

Yorumlar

Popüler Yayınlar