Elmalı Tart

Bayramdı tatildi derken rotamızda hem Ankara hem Antalya vardı.. Bayram tatiline bir hafta ekleyip yıllık geleneksel deniz tatilimizi de aradan çıkarmış olduk..Bu süre zarfında bloğuma çok zaman ayıramadığım malum..Geçen 2 haftayı telafi etmek adına, İstanbul'a gelir gelmez hemen mutfak çalışmalarıma başladım.. Aslında tatil dönüşünde planım gittiğimiz otelle ilgili detaylı bir blog yazısı yazmak olacaktı ama otel beni tahmin ettiğim kadar heycanlandırmadığı ve beklentimi karşılamadığı için bahsetmemeye karar verdim.. Bu arada otelin tek sevdiğim tatlısı Elmalı Turta'yı İstanbula döner dönmez kendi usulümce uygulayıp, sizinle paylaşmayı planlamıştım. Evet biliyorum elmanın tam mevsimi değil, ama dayanamadım:)) Bu Elmalı Turta tarifim bana özgü olsa da, istediğim ve beklediğim sonucu elde ettim diyebilirim. Ben klasik yuvarlak kenarları tırtıklı tart kalıplarını pek sevmiyorum. Bu tarifimde kare borcam kullandım. Siz arzu ettiğiniz şekilde bir kalıp kullanabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler.

Malzemeler
Hamuru için;
-3 su bardağı un
-175 gr tereyağ
-1 su bardağı şeker
-1 yumurta
-2 yemek kaşığı buz gibi su
-2 tatlı kaşığı tarçın
-1 çubuk vanilya
-yarım çay kaşığı tuz

Elmalı harç için;
-Yarım su bardağı şeker
-5 küçük elma(arttırabilirsiniz)
-1 tatlı kaşığı tarçın
-3-4 yemek kaşığı ceviz

Hazırlanışı
1) Tart hamuru hazırlarken en temel püf noktası tereyağını soğuk kullanmamız ve mümkün olduğunca hamuru el ısımızdan uzak tutmamızdır. Ben bu noktada hamuru karıştırmak için, bildiğimiz mutfak robotuna unu, şekeri, vanilya tohumumu ve küp küp kestiğim tereyağını ekleyip çalıştırıyorum.
2)Hamurla mümkün olduğu sürece çok oynamıyoruz ve az karıştırıyoruz. Zaten kendini kolay toparlayan bir hamur halini alacaktır.
Un ile tereyağ karşınca topak topak olacaktır. Bırakalım o şekilde kalsın..
3)Mümkün olduğunca az katıştırdıktan sonra yumurtamızı ekleyip kısa şekilde tekrar robotumuzu çalıştırıyoruz.
4)Son olarak tarçını da ekleyip hamuru strechleyip yaklaşık 1 saat buzdolabında dinlendiriyoruz. Ben bu aşamada hamuru toparlamak için 2 yemek kaşığı soğuk su ekledim. (Şart değil size kalmış)
5)Hamur tarçından dolayı kahverengi oldu. Eğer istemezseniz tarçını sadece iç harcınızda kullanabilirsiniz, tamamen sizin tamak tadınıza kalmış. 
Hamur dinlenirken iç harcını hazırlayabiliriz. Küçük küçük kestiğimiz elmaları tarçınlayıp bir kabın içinde karıştırıyoruz. Ben iç harca birazda vanilya tohumu ekledim.
6)Önceden ateşte erittiğimiz yarım su bardağı şekerin içine elmalarımızı ekliyoruz. Bu noktada tüm malzemeleri bir kerede ocağa alabilirsiniz, ben öncesinde şekerin biraz karamelleşmesini istedim.
7)Yaklaşık bi 15 dakika elmalar piştikten sonra ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.
8)Gelelim hamurumuza..Hamuru öncelikle iki eşit parçaya bölüyoruz. Tek parçayı altta kullanacağımız için açmamız gerekecek. Kolay açmak için iki yağlı kağıt arasına hamuru yerleştirip, şekil veriyoruz. Böyle hem kolay şekil alıyor hem de yapışmıyor.
9)Kare borcama uygun olacak şekilde kenarlarını alıp, yağlı kağıtla kolayca borcama yerleştiriyoruz.
10)Sonrasında iç harcımızı ve cevizlerimizi üzerine yerleştiriyoruz. Bu arada tartımızın alt tabanına ön pişirme uygulamıyorum. Alt taban üstüne göre daha yumuşak oluyor..Zaten tarifte kullandığımız yumurta tartımızın hafif yumuşak olmasını sağlayacak.
11) En son ise kalan diğer hamurumuzu parça parça rastgele arada minik boşluklar kalacak şekilde üzerine bölüyoruz. 
*İsterseniz rendeleyebilirsiniz.
12)175 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.
Şimdiden afiyet olsun.Sevgiler.




Yorumlar

Popüler Yayınlar